Friday, August 5, 2011

TRAVEL!! pulau perhentian bersama dagu,korek,faka dan khalif



salah satu entri yg da lame aku nak wat.. in fact percutian ni berlangsung pada bulan 5 arituh cume aku dok perap lame dlm folder.. arini mungkin masenye ntok dikeluar kan.. maaf kepada rakan2 yg lame meminta untuk di publishkan... aku sdikit malas.. heheh

ok kepada semua.. aku perkenalkan PULAU PERHENTIAN... terletak di negeri penyu mendarat, terengganu.. 35min dari jeti.. pulau ni terkenal dengan lokasi skubanye yg menarik untuk diterokai .. pelancongan ini telah di arrange sepenuhnya oleh en.dagu kitorang.. mulanya hanyalah rancangan bual kosong.. namun.. lama2 keadaan menjadi serius hinggalah kitorang sepakat untuk menikmatinya..

pakej pelancongan rm350.00 merangkumi penginapan, pengangkutan(feri sahaja),makan(3kali sehari),snorkeling serta bbq dirasakan berbaloi untuk diambil.. tambahan lagi dagu kenal dengan org yg bertugas di situ..

pengalaman pertama aku 3hari 2malam bersama rakan2 sememangnya menjadi pengalaman manis aku bersama dorang.. tgk sunrise(x nmpak pun sebab tlindung bukit) jungle trekking, tgk sunset kat lighthouse.. terjun dari beacon.. berenang bersama penyu dan jerung.. bersantai... nyata pengalaman yg sukar aku coretkan dengan tulisan.. hanya gambar yg menjadi kenangan aku untuk ditatapkan pada semua pelawat..

akhir sekali aku ingin merakamkan ribuan terima kasih kepada wan dagu, wan korek, tun fakah baba, wan khalif... dan kepada aie firli, aku doakan kau sihat atas kemalangan yg menimpa kau.. kalau tidak kau jugak ader bersama ktorang.. tima kasih skali ag atas pengalaman ini.. nyata ini bukan kali terakhir............. hehhehe....

1 comment:

  1. Weh..pakej tu untuk 4 orang ke boleh lebih. Untuk penginapan punya. Mana agency amik. sedikit kongsi

    Menarik di SuaraSendiri
    Pelancaran blogshop SS

    Nak beli jersi EPL baru 2011/2012, blogshop SS
    moisoutlet.blogspot.com

    ReplyDelete