Saturday, January 15, 2011

gantung luar bersama: am, kecik, poter, ejat menampilkan kuzman!!



assalamualaikum dan selamat sejahtera.. ihiihhi... ari ni aku nk stori sket psl aku berGL bersama kawan2 heheh... wokeh.. pling yg menarik ialah kali ni aku menampilkan tetamu istimewa hehe KUZMAN... well aku critakan sket.. kuzman ni aku knal hasil dari ptukaran beliau dari kampus Shah Alam ke kampus Dungun.. jadi dari situ lah aku dan sluruh batch culinary uitmt 0710 mnerima ahli baru..

jadi pertemuan malm tu kitorang bjumpa d RESTORAN GENG Upin Ipin.. heheh jadi meh cni aku critakan sket tentang restoran tu.. (sori kali ni aku x dpt nk sediakan gamba yg bersesuaian)
terletak di seksyen 13 shah alam, restoran ni agak unik sebab bleh dkatakan theme restaurant untuk satu2nya kartun Malaysia yang popular di Malaysia..
kdatgan ktorang pon dlm kul 2100 jadi tanpa mlengahkn masa, ktorang trus mintak menu kad.. bagi aku.. agak kcewa bile tgk menu yg ade kat situ same je mcm menu kat kdai2 ala carte yg lain.. mesti ade nasi greng cina.. nsi greng itu.. nasi greng ini.. ak bayangkn bila kate restoran yg tema kartun ni.. biarla menu tu bole menarik hati pelanggan dan peminat siri kartun popular tersebut... e.g nasi goreng kak ros.. nasi upin.. haa.. kn menarik sket camtu..

tentang makanan plak.. ktorang ade oder nasi greng cina, nasi greng ayam, nasi greng cendawan dan roti canai... ok.. dari ape pemerhatian yg aku prasan, semua nasi greng tu sgt serupa.. ( mungkin da siap greng banyak2 ntok senang) jadi xde ape yg special dlm hdangan tu kalo mcm tu.. yg beza nya cume kalo nasi greng ayam.. nasi greng+ayam greng.. kalo nsi greng cndawan.. nasi greng yg sama+cendawan.. kalo nasi greng usa.. nasi greng btol2 sama+condiment ntok u.s.a.. huhu.. tentang harga.. tidaklah terlalu mahal cume sekitar RM6.00++ ntok sepinggan nasi greng..

jadi overall aku mendapati restoran geng ini tidak lah seISTIMEWA mana..malahan hiasan dalaman juga tidak meningkatkn ag semangat upin-ipin.. hheehe walaupun aku ni slah seorang peminat kartun tersebut.. mungkin pasal tu name restoran ni geng..iaitu fokus untuk yg ade geng ntok lepak kat cni.. anyway terima kasih kepada kuzman kerana meluangkan masa bersama kitorang pada mlam tu.. hahah sekian untuk kali ini 73~~~
(KOMEN INI BUKANLAH UNTUK MENJATUHKAN MANA2 PIHAK TETAPI HANYALAH PANDANGAN BERTUJUAN MENGENALPASTI KELEMAHAN UNTUK DIBAIKI, NAMUN APA YANG HARUS DI INGAT ADALAH 'SEDAP ITU SUBJEKTIF')

No comments:

Post a Comment