Sunday, February 27, 2011

gantung luar bersama: kontol

selamat pagi.. tersebutlah kisah, di suatu pagi yg hening, tatkala burung kluar mencari mkan, budak skolah bersiap2, ibu bgun ke dapur, bapa ke kerja, aku bangun lalu menerjah laptop yg berada di kepala... "waahh, da pkul 0530.. lame gak aku tido.. dari pkul 2000 (27/2).... penat gak aku ni rupenye...maklumla baru lpas pergi kem... (perut bkeroncong) ....lapa laaa...." sehubungan itu, aku trus ke tandas untuk mandi dan mnyegarkan badan, kemudian ttetibeee kontol kuar dari biliknya ntok mandi dan bersiap2...

jam mnunjukkan 0700 dan kontol da bersiap ntok ke klas di puncak alam.. lantas aku teringat tntang mcd kat puncak alam tu trus aku hampirinya "oi ko nk g klas kn??" "haah"jawab beliau..
"aku lapa, jom g bekpes kat mcd puncak alam tu.. ko klas 0830 kan??"tambah aku pulak "bereh"kontol jawab...

0745 ktorang tibala kat mcd puncak alam tu.. dengan bekalan rm4.55 dpt la weekdays breakfast yg mmg aku suka.. sbab include ngan kopi peberet aku kat mcd ni.. bila jam tepat mnunjukkan 0800 kontol mintak diri untuk ke kelas sebab die nk kne berebut lif ngan budak2 situ.. trus aku keseorangan kat mcd tu.. sambil2 mghayati waktu pagi kat situ.. sejukk... hehehe.. sekianla sebuah kisah sarapan dari aku..

terima kasih kepada kontol sudi teman pagi tu, terima kasih awan guling sebab bawak aku pergi, kepada potter ngan niya, aku mmg suka jenjalan cari makan.. hahahah.....

4 comments:

  1. baiklah...lain kali kite pergi same2 yer...aku sedeh bile kwn duduk sowang2 kt mcd tanpa aku.
    xpe, andai kte tsunami, tornado, flood, earthquake, kucing melintas, kite akan ergi bersame2 kelak. sekian cerita ku ini...

    ReplyDelete
  2. motif bun tak contact aku....
    sentap!

    ReplyDelete
  3. woit...x ajak aku...ape kesssss?????

    ReplyDelete