Saturday, April 16, 2011

gantung luar dan melancong : bukit cerakah

assalamulaikum dan selamat sejahtera, ok post kali ni bercerita tentang gantung luar dan melancong di Taman Pertanian Bukit Cahaya Seri Alam (Bukit Cerakah) bersama rakan2 XC pada 09.april.2011.
so kitorang berkumpul seawal jam 0800 bagi menantikan rakan2 lain yg ingin turut sertai,
akhirnya hanya seramai 9 org berjaya dikumpul untuk menyertai gantung luar kali ini.. hihihi
gambar ni diambil ketika di awal perjalanan, waktu ni semua masih lagi bersemangat untuk memulakan langkah meneroka bukit cerakah. perasaan ingin tahu yang sangat menebal mendorong semua untuk lebih gigih beriadah pada pagi tu..

setibanya disana, ktorang berenti di taman haiwan, tak sangka beeh adalah animal tamer @ tarzan kuala berang.. hahahahha so bnyak gak aksi2 die menjinakkan haiwan disana. paling mengujakan apabila die menjinakkan kuda di sana.
kemudian kitorang terjumpa dengan cik merak ni.. x sangka die seekor burung yg sombong.. haha bila ktorang nak amik gambar je trus die tutup ekor die..

kemudian kitorang ke menuju ke taman perkampungan tradisional.. hehe masing2 pada time ni, sibuk mencari negeri masing2.. atleast dapat la ktorang tgk hasil tradisi perkampungan melayu dahulu. yg menariknya rumah2 disini juga terbuka untuk disewa kepada org ramai yg ingin merasai pengalaman berada di rumah tersebut. tapak untuk barbeku juga disediakan di setiap rumah.
perjalanan diteruskan... (sama x ngan gamba blog aku??? hihihih...)
seterusnya kami tiba di taman arnab. namun agak menghampakan bila setibanya disini, tiada lagi arnab yg dipelihara.. hanyalah 'arnab' 'putih' 'besar' yang ini je ader.. hihi (nor ngan faren tau r)
bila da puas membakar kalori yg sedia ader. kesemua kalori tersebut ditambah semula dengan makan tengahari di seksyen6.. antara tempat peberet aku..
kesimpulannya aku boleh gambarkan dengan gambarajah tersebut.. setelah kedatangan kali kedua, aku tidak lagi mampu menghabiskan keseluruhan taman bukit cerakah ni.. hanya 45% sahaja yg baru diteroka.. masih berbaki 55% untuk dijelajahi.. x mustahil jika selepas ini ader lagi siri 'jom jelajah; bukit cerakah 2' sekian dari saye 73~

2 comments:

  1. okey.leh barbeku di bukit cerakah..wink2 ade air terjun x??

    ReplyDelete
  2. bun, next jelajah adalah siri ke-3 la...
    mel, kite teroka la, rasenye mcm ade....

    ReplyDelete