Thursday, March 10, 2011

gantung luar bersama: ashraf aidid@acap




ok selamat malam.. pada kali ni gantung luar menampilkan seorang rakan aku yg sgt rapat time skola men dlu (sekolah menengah teknik muar) dia ni kire aku nyer buddy r time tu.. dok umah sewa same2, pengawas same2, dan mcm2 ag r.. hihi so bila masing2 da mneruskan pengajian kat ipta masing2 kitorang da jarang jumpe.. jadi pada tanggal 4,5 dan 6 hb mac lepas, kelas aku tlah wat trip ke penang @ tempat kelahiran si acap ni.. so aku gtau awal2 kdatangan aku supaya die bleh bersiap sedia.. hahahahah.


so pada mlm pertama aku kat sane, die da ngajak aku kua lbih kurang jam 2330 wktu tempatan.. yelah, da lame x jmpe kn.. so first skali ktorang lepak kat khaleel kat gurney drive.. hihi mcm tatao nk ckp pe pun d gak.. hhehe msing2 clueless.. cume pastu aku ader sket2 sesi luah perasaan... hahaha lame pendam ngan problem yg aku hadapi skang.. kemudian... setelah sembang2 jam mnunjukkan 0200 dan acap ckp ngan aku "jom kite g mnum kopi" tkejut aku.. tapi yelah, membe nye hal aku layankn jeee....

so next destination 'old town' hahah... ape agi.. ktorang pon have a second round kat sini (tibe2 tringat kat org pertama bawk aku merasa bnda ni).. dan topik perbualan kali ni berubah kepada kenangan time skola dlu.. sembang2 jam da mnunjjukkan 0430... keciwa aku x dpt nk mneruskn ag perbualan sbab besok aku ader program agi bmula kul 0730 msuk hutan pulak tu.. jadi kitorang tamatkn pbualan pada pkul 0440 dan mnuju smula ke hotel pnginapan aku kat penang..

hari seterusnya aku perlu mlakukan sedikt tugasan ntok klas presentation.. so aku kne r amik video skitar penang.. jadi aku decide ntok ajak acap skali ag.. mmandang kn ni last aku nk jmpe die kat trip ni.. so mcm smalam, acap dtg kat hotel jam 0000 dan kitorang kluar sekitar gurney drive, padg kota, georgetown, dan x sangka kitorang siap tlepas ag ke seberang perai sbab acap ni nk tnjuk UiTM Penang kat aku (tmpat die blaja dlu) jadi stelah pulang semula ke pulau, acap pon kate kat aku "jom ngeteh dlu" hahah, ktorang pon g la ngeteh kat kdai hape ntah.. tapi yg pnting kdai tu agak sedap.. (sebabkn aku sdikit ngantuk jad xdpt nk pastikn kdai tu) yg pnting pada kali ni ktorang berbual tentang sahabat2 time skola dlu.. dan mcm mane ktorang bleh bersahabat dgn yg lain.. klasik,klasik,klasik....nostalgia skola dlu bnyak da aku lupa,acap ni yg igtkn aku...

so tu la sdikit sbnyak aku nk critakan tntang gantung luar aku bersama seorang rakn dari skola lame aku...sekian kepada semua selamat malam dan slamat bermimpi indah!!! 73..


sekalung penghargaan aku kepada ASHRAF AIDID SHAARIF kerana mnyambut aku dgn tangan yg terbuka (sume makn aku die blanje!! hehehe...) dan terima kasih kepada buku yg ko bagi kat aku tu.. walaupun aku dok selit tnpa buka.. namun aku percaya, aku memerlukannya satu hari nanti bak kata ko "welcome to tourism" so jgn lupe kalo datg ke tanah jajahan aku, ringan2kn jari ntok bagtau aku.. ok!!! dan 1 ag.. harap ko x jadi mcm org yg aku citer kat ko mlm tu... ahhahahahahah

2 comments:

  1. hohoh.. teharu aq degr dow.. hehe..
    tu r, insyaAllah jika xkeberatan akan aq dtg ke tnh jajahn anda disaat sy mempunyai kelapangn masa yakni duit juga ada.. dn bolehlh anda pula belanja sy.. haha,

    p/s buku tu simpan je, mmg ko pelukan bila ko nk guna.. aq pon da gak kt umah, tp jrg guna..

    ReplyDelete
  2. siot....x ajak aku...mcmni la koooooo

    ReplyDelete