Friday, April 1, 2011

gantung luar: clearance dungun

assalamualaikum dan selamat sejahtera, lame dah x update blog ni.. sbenarnya entry ni pun lame da tersadai, cume di malam ni ader kesempatan untuk mnyambungnya.. jadi ini cume nk ceritakan tentang pengalaman aku GL bersama2 rakan ketika membuat clearance di UiTM Dungun..
dengan 2 kenderaan dan 6 org(kecil,din,kaer,kontol,am,dan aku sendiri) telah bergerak dari selayang tepat jam 0230.. haha bertolak pagi dengan harapan sampai di dungun awal pagi ahad berikutan tiada tmpat penginapan (mengamalkan konsep; datang,buat,balik)


sesampainya di dungun (0830)kitorang trus mnuju ke mcd dungun untuk bersarapan.. hahha dengan perjalanan yg mendebarkan(aksi2 tidor ketika memandu;terutamanya aku) rehat di mcd merupakan satu kepuasan untuk melepaskan lelah ketika driving.. terima kasih gak kat kontol yg ganti aku time aku ngantuk..stelah abis di mcd ktorang trus mnuju ke UiTM Dungun untuk mneruskan agenda.. setibanya di sana ktorang mnuju ke blok9 a.k.a kedai pejo..
ini pulak setelah kitorang amik borang clearance dan watkan sekali clearance untuk kawan2 yg mintak tolong ktorang.
jadi buat kawan2 sume nilah faizul@rz faizul@pejo@reza aziel@rz a.k.a owner of La Venue.. kdatangan kitorang disambut baik oleh beliau, gelak tawa mcm waktu blajar dlu terukir di wajahnya, teringat pulak aku time jamming same2 (org yg kenalkan aku ngan jamming), praktikal same2.. selepas menyelesaikan clearance, pejo ajak ktorang lunch
tanpa buang mase ktorang carila kedai nasi kukus ntok melempiaskan nafsu serakah ni.. hahaha sesudah tu pejo pun minta diri untuk mneruskan perniagaan beliau.. TQ pejo untuk air dan makan tengahari tu...:))
hahah macam biasala, zaman skarang,bila teknologi kamera adalah perkara biasa, ktorang pun mnuju semula ke UiTM untuk wat sesi fotografi haha, sebabkan da tinggalkan Dungun ni, jadi ktorang pun bergamba la dengan harapan gamba2 ni dapat la wat memorable tntang knangan ktorang dulu kat sini. setelah selesai sesi fotografi tu.. kitorang pun packing2 untuk pulang smula ke K.L ketika itu jam da mnunjukan 1530.
tapi apa bleh buat, kita x buleh mnipu bdn sendiri, ternyata dlm perjalanan pulang, aku btol2 rase ngantuk, sehinggakan banyak aksi yg mendebarkan terjadi, oleh kerana itu aku amik kputusan ntok berehat seketika untuk berikan rehat pada badan ni

tapi bagi mereka yg menjadi penumpang lain pulak kisahnye, aku yg mmg da x sedarkan diri tu tkejut bila tgk bnyak gamba kanak2 riang(kaer,din,kecil) ni bgamba dengan scenery kat situ.. jadi tepat jam 1810 ktorang meneruskan perjalanan.. dan tiba di K.L jam 0010... sekalung penghargaan dan jutaan terima kasih bagi mereka yg terlibat dalam GL kali ni.. kepada yg pesan dorang2 ni ntok watkan clearance, ringan2kan mulut ucap trima kasih.. hahahahahh.... apa2 pun Dungun mmg dihatiku hahaha 73.

1 comment: