Tuesday, May 31, 2011

restaurant review:Restoran William, KJ







ok.. kali ni.. restoran review menjengah ke Kelana Jaya.. dan nama kedai ni adalah Restoran William..

Suasana
-30%[[[[[[[[[[[[[[[]
untuk tahap suasana, aku bagi -30%.. paling aku kecewa dengan tahap kebersihan.. aku maklum la kedai tu tepi jalan.. tapi harus ke kebersihan tu diabaikan.. malahan time aku dduk tu.. mata aku ligat peratikan meja n pesekitaran yg bagi aku, kurang mnyenangkan..

Makanan
[]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]] 50%
untuk makanan aku bagi, ini menunjukkan tahap presentation dan makanan yg dihidangkn juga enak..disamping itu portion yg diberi juga sangat hebat....untuk yang nk makan sikit2 tu baik x payahla.. baik korang carik partner ntok kongsi.. sebab portion die agak gaban(besar)
Harga
[]]]]] 10%
err.. harga.. harga.. harga.. bagi aku, aku tak rase buleh makan selalu kat cni.. sebab harganya quite expensive ntok dibandingkan dengan tempat yg korang makan.. yess mmg berbaloi.. tapi..

Layanan
[]]]]]]]]]]] 20%
ntok kedai ni... ak respek ngan layanan die.. sebabnye.. pelayan2 nya(waiter) sangat alert ngan kehadiran pelanggan dan mereka mampu mengawal situasi pelanggan yg ramai..

Overall En.Bun
[]]]]]]]]]]]]]]] 30%
aku beri 30% untuk hasil tambah dan tolaknya.. dengan harga dan makanan yg dihidangkan campur layanan diberi bahagi suasana.. aku mendapati.. nilai yg dimakan agak kurang berbaloi dengan suasana yg diamati.. namun makanan yg diterima sangat memuaskan beserta layanan yg diberi.. Syabas!!

p/s: bagi cadangan Bun, pihak restoran perlu membaikpulih persekitaran restoran bagi nampak lebih teratur dan kemas.. kebersihan juga perlu dijaga bagi memastikan makanan itu lebih berkhasiat dan tampak lebih bertenaga.. untuk yang lain2 BEST!!


akhirnya lpas mkan kitorang terserempak dgn .Fara Khamis
well.. rupenye.. beliau adalah pminat untuk restoran ini.. pada saat artikel ini ditulis.. beliau telah ditimpa musibah.. harapnya beliau cepat2 beransur pulih dari sakitnya..


(KOMEN INI BUKANLAH UNTUK MENJATUHKAN MANA2 PIHAK TETAPI HANYALAH PANDANGAN BERTUJUAN MENGENALPASTI KELEMAHAN UNTUK DIBAIKI, NAMUN APA YANG HARUS DI INGAT ADALAH 'SEDAP ITU SUBJEKTIF')





2 comments:

  1. aku rase makanannye terlalu besar tok sorang...disebabkan aku mkn kt citu,3 hari aku x lalu nk makan...bagi aku air dye sedap...kalu ko g, ordr la soda herbs yek...

    ReplyDelete
  2. ohh yeah??? ko mkn pe kat situ?

    ReplyDelete