Wednesday, December 22, 2010

gantung luar dan restaurant review bersama:aie,faka,korek, dan dagu

atas pmintaan rakan sperjuangan aku dedikasikan post ni kepada kroni2 ampang ak
(Y.b Dato' Aie Ghazali,Y.bhg Tun Fakah Baba,Y.B Tan Sri Azwan Patail,Y.B Dato' Korek Wong Lai)

wokeh, ini sbenanya prequel dari citer 'bila ejat diselamatkan' tu.. alkisahnya, aku lepak kat DAGANG AVENUE.. tapi ape aku nk stori pasal foodcourt kat cni..
lokasinya terletak di Taman Dagang, Ampang, Sel.D.E.. ape yg menarik disini adalah kepelbagaian dlam menu masakan nye.. maklumla foodcourt katekan.. jadi same sperti di kbnyakan foodcourt, style die, 'ko nk makanan tu, ko pegi kedai tu' pas oder die dtg r anto kat ko then trus baya, pastu abis makan trus brambus.. snang.. dalam bnyak2 kdai kat cni de jugak yg menawarkan shisha dari srendah rm12 (kalo x silap)

jadi mmg x syak lagi la, Dagang Avenue Food Court ini menjadi tarikan utama bagi muda-mudi d sekitar Ampang dan sama waktu denganya.. Y.B Tan Sri Azwan Patail(gamba diatas) sedang menikmati air yg di odernya iaitu milo ais, ermm lain disini adalah centralized beverage( memandai je) maksud aku.. da 1 je kdai yg akan handle minuman kat foodcourt ni, jadi korang hnya plu plih mknan je.. x yah pning2 g kdai minuman plak...

ni pulak Y.bhg Tun Fakah Baba(kiri)Y.B Dato' Korek Wong Lai(kanan) juga hnya mnikmati minuman jer.. sbab dorang sume da knyang dgn makanan d rumah,

knalkan Y.b Dato' Aie Ghazali selaku pemegang share terbesar untuk jualan air minuman RO di sekitar kawasan Balai Polis Ampang Jaya, beliau juga bnyak memberikan tender2 kecil bagi pengusaha tempatan dan golongan sederhana..

now lets go to the main topic!! inilah yg menarik perhatian aku time dtg tu.. sbab aku lapa sgt.. then aku da lame gile x mkn bende ni, rasenye last aku mkn time sem 3 atau sem 2 dlu.. jadi meh cni aku stori sket..
ape yg aku oder ni namenye ' mixed grill' ianya adalah kombinasi dari chicken chop, lamb chop, beef steak and 1pc of sausage accompanied with coleslaw and serve with blackpepper sauce dengan harga hanya rm16 shja... hahah bagi aku bleh r dikatakn murah kalo nk dibandingkan dgn big plate aritu.. hnya rm16 kita bleh mkn pelbagai jnis daging...
overall tgk plating die nmpak agak berkecah sket, sos die pon mlimpah ruah hingga ke tepi pinggan( mayb 1 care nk tarik phatian ntok nmpak sos die bnyak) tapi bile makan, aku bleh katekan sos die jauh lebih bagus dari 'pinggan besar' aritu, btol r org kate 'dont judge book by its cover' tapi kan lebih elok kalo cover die pon cantek kn?? heheh...
tentang meat item die aku bleh katekan nice, sbab bagi aku slagi bende tu bleh makan aku makan la, pastu aku mkn dienye coleslaw, coleslaw die ni pun mnarik sbab x hancur.. (myb die slice gune pisau atau die grate pki mata kasa) pun begitu coleslaw die pon menarik.
rate die pon x mahal sgt, harganya serendah rm8 hingga rm20++.. dan dengan apa yg kita dapat, ianya sgt berbaloi..

(KOMEN INI BUKANLAH UNTUK MENJATUHKAN MANA2 PIHAK TETAPI HANYALAH PANDANGAN BERTUJUAN MENGENALPASTI KELEMAHAN UNTUK DIBAIKI, NAMUN APA YANG HARUS DI INGAT ADALAH 'SEDAP ITU SUBJEKTIF')

kata akhir aku terima kasih kepada kroni2 aku dan aku minta maaf sgt2 sbab kita skarang da jarang luang masa bersama, silap aku sbab x pndai bahagi masa.. jadi ade d kesempatan ag kita leh GL(gantung luar) bersama ag...(segala title yg ditulis adalah gurauan semata)

No comments:

Post a Comment