Thursday, May 5, 2011

restaurant review: mama chop papa grill


assalamualaikum dan selamat sejahtera.. hehe setelah lame bercuti.. hari ni aku bukak cerita dengan slot restaurant review. ok slot kali ni membawa aku ke 'Mama Chop Papa Grill' di Carrefour Seksyen 23 Shah Alam.. so tanpa berlengah ag mari kita review..

Suasana
[]]]]]]]]]]] 20%
untuk tahap suasana, aku buleh letakkan 20% a.k.a normal.. xder pape yg menarik ati aku bile masuk dlam kedai ni..

Makanan
[]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]] 50%
untuk makanan aku bagi, ini menunjukkan tahap presentation dan makanan yg dihidangkn juga enak..disamping itu portion yg diberi juga buleh tahan..

Harga
[]]]]]]]]]] 20%
ermm.. not bad... xde r mahal sgt.. buleh r.. kira2 kalo nk mkn 4 kali sebulan tu gagah ag r.. range harga dari RM4.00 - RM20.00++

Layanan
-10%[[[[[[[[[[]
haa... ni yg aku nyirap sikit.. tang bende lain aku x kesah sgt.. tapi bila bicara tentang layanan.. aku sgt precise..aku seseorang yg mementingkan budi bahasa dan pekerti.. soo untuk kedai ni aku bagi -10% sebab aku xberapa puas ati dengan layanan aku terima dari waiter die.. bila main campak menu pastu x senyum aku cukup pantang.. igt kita ni menagih makanan agaknya..

Overall
[]]]]]]]]]] 20%
untuk keseluruhan aku buleh bagi setakat 20% sebab, aku rase normal r manusia yg suka dirai.. pasal tu aku pentingkan layanan.. sebab dari layanan la buleh menutup segala/sebahagian kelemahan sesebuah kedai itu.. tapi bile layanan yg kita terima tu hancus, trus kita banned untuk dtg blik.. jadi kepada semua owner kedai makan tu better train staff anda untuk lebih ceria dan menyajikan muke yg welcome kepada guest..

(KOMEN INI BUKANLAH UNTUK MENJATUHKAN MANA2 PIHAK TETAPI HANYALAH PANDANGAN BERTUJUAN MENGENALPASTI KELEMAHAN UNTUK DIBAIKI, NAMUN APA YANG HARUS DI INGAT ADALAH 'SEDAP ITU SUBJEKTIF')

4 comments:

  1. memang pon.waiter cam haram bodoh nak mampos..

    ReplyDelete
  2. woit...jdk pengkirtik makanan skrg hek??????

    ReplyDelete
  3. rasenye dah komen semalam kat sini..apa pasal tak kelua??

    ReplyDelete
  4. weh, mama chop papa grill kat dungun pon aku tak pernah cube..
    btw, aku suke gile chicken marryland!

    ReplyDelete